Gyakran feltett kérdések

tematikusan rendezve az előadásainkon feltett leggyakoribb témakörökben
Hogyan segíthet a TM abban, hogy kevésbé legyek görcsös, feszült?
A görcsösség, feszültség az idegrendszerben felhalmozódott stresszekre utal. Ezeket kell feloldani, és a probléma elmúlik. A mélyben felhalmozódott stresszeket mély pihenés tudja feloldani. A kutatások szerint a TM során a test anyagcsere szintje kétszer olyan mértékben csökken, mint az alvás legmélyebb állapotában. Szervezetünk nagyon mély pihenést nyer, ami lehetővé teszi a mélyen gyökerező stresszek feloldódását. Ahogy beépíti a rendszeres TM gyakorlást (napi 2x20 perc) az életébe, ezek a jelenségek spontán csökkenni fognak, majd teljesen megszűnnek.
A rohanó világban hogyan tudom rövid idő alatt lecsendesíteni az elmét, kitisztítani a gondolatokat, és pozitívba fordulni?
A rohanó világunkban valóban egy nagyon hatékony módszerre van szükségünk. A TM technikája egy egyszerű módszer arra, hogy az elménk könnyedén és erőfeszítés nélkül megtapasztalja a gondolati tevékenységünk elcsendesedését. A pozitívabb attitűd mintegy mellékterméke lesz a folyamatnak. Azáltal, hogy feloldódnak a bennünk lévő feszültségek, életünket spontán jobbnak, szebbnek, teljesebbnek éljük meg, anélkül, hogy erre különösebb erőfeszítést tennénk. ...és ez csak a sok közül az egyik hatása a TM-nek...:)
Hogyan lehet elsajátítani ezt a meditációt, hogy egyedül is lehessen végezni?
A tanfolyam után, de már a tanfolyam ideje alatt is, mindenki egyedül végzi a TM technikát. Maharishi útmutatásai alapján nagyon könnyedén el tudjuk sajátítani. A 4 napos tanfolyam után önállóan fog tudni meditálni, és minden tapasztalatot átbeszélünk.
Melyek a meditáció elsajátításának lépései?
A meditáció illetve a TM tanfolyam lépései a következők: A világon mindenütt egy hétlépéses tanfolyam keretén belül oktatják a TM-et: 1. Információs előadás a tudományosan is igazolt jóhatásokról 2. előkészítő előadás (technika eredete, miben más, mint más meditációs technikák) 3. Személyes beszélgetés a tanárral illetve jelentkezés 4. személyes oktatás (1-1,5 óra) 5-6-7. Konzultációk, a tapasztalaok megbeszélése, megértése
Hogyan lehet feloldani a blokkokat, amelyek gátolják a kiteljesedést, az előrehaladást?
A blokkok feloldása valóban nagyon fontos, hiszen ezek gátolhatják fejlődésünket. Az elme teljes terjedelmének tudatosságát is blokkok, stresszek gátolják. Ezeket kellene legelőször feloldani. Ahogy a tudatunk fejlődik, a Természet is úgy fogja egyre jobban támogatni elképzeléseinket, a vágyaink beteljesedését.. A transzcendálás során pontosan ezeket a belső blokkokat oldjuk, de úgy, hogy mindez automatikusan történik, a természet intelligenciájának vezérlésével.
Hogyan hat a TM a pszichoszomatikus betegségekre?
A pszichoszomatikus betegségek alatt általában a mentális eredetű, de testi tüneteket is mutató betegségeket értik. Valójában a legtöbb betegség ebbe a kategóriába tartozik. Szervezetünk, ha nem figyelünk rá, és hagyjuk, hogy felhalmozódjon benne a stressz és a fáradtság, előbb-utóbb benyújtja a számlát. A szervezet regenerálását általában a pihenés oldja meg, de ebben az esetben az alvás alatt nyert pihenés nem elég mély, hogy feloldja a mélyben gyökerező stresszeket. Ebben tud segíteni a TM. Egyedülálló mély pihenés hatására a legmélyebb stresszek és feszültségek is ki tudnak oldódni.
Gyerekeknél is alkalmazható?
Igen. A gyerek technikát 3-4 éves kortól el lehet sajátítani. 10 éves kortól a felnőtt technikát kapják.
Szükséges életmód váltás a Transzcendentális Meditáció mindennapi használatához?
A TM nem igényel életmód- illetve szemléletmód-váltást. Bárki megtanulhatja függetlenül az életvitelétől. A tanfolyam alatt sem adunk semmilyen életviteli tanácsot.
Használhatom a TM-et a rossz gondolatok elűzésére, agyam felfrissítésére?
A rossz gondolatok elűzése hosszú távon nem vezet eredményre. Saját elménk felett nem lehetséges így felülkerekedni, csak növeljük tovább a belső feszültséget. Önmagunk ellen nem lehet győzni, hiszen amikor győzünk, akkor is a "másik" fél mi vagyunk. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy ha sikerül a személyiségünk egy bizonyos oldalát jól elnyomni, akkor gyakorlatilag besöpörtük a szőnyeg alá, az elme tudatos szintje alá. Így meg fog jelenni testi szinten. Ami célravezetőbb az a gondolati tevékenység lecsendesedése, vagyis a transzcendálás, a túllépés. Ennek az egyszerű módszere a TM. Amikor az elme tevékenysége lecsendesedik, és megtapasztalja a tudatosság legegyszerűbb állapotát, akkor az idegrendszer mély pihenést nyer, mélyebbet, mint alvás során. Ez a tapasztalat fogja felfrissíteni az agyműködést! Erre a frissítésre mindenkinek szüksége van, hiszen agyunk is egyfajta gépezet. A "friss" agy boldogabb, hatékonyabb, intuitívebb, jobb döntéseket hoz, ellenállóbb a stresszhatásokkal szemben, jobban tud érzékelni, tisztábban lát.
Hogyan hat az egészségre a TM? Hogyan változtathatom meg jó irányba a berögzött és megváltozhatatlannak hitt dolgokat?
Az egészségre vonatkozóan született a legtöbb kutatási eredmény a TM-ről. Csökken a magas vérnyomás, a kortizon szint (stresszhormon), és minden kutatott betegség kategóriában csökken a kórházi betegfelvételek száma. A szív és érrendszeri megbetegedések mintegy 83%-kal csökkennek, az idegrendszeri betegségek 70%-kal. A TM technika általános bevezetésével a betegségek 50%-ának búcsút mondhatnánk 3 éven belül. A berögződött, megváltozhatatlannak hitt dolgok automatikusan a jó irányba kezdenek el változni, amint az elménk kapcsolatba kerül saját legegyszerűbb állapotával, a tiszta tudattal.
Hogyan tudom elcsendesíteni az elmém? Hogyan tudom elérni a meditatív állapotot?
Az elme elcsendesítését egy technikával oldjuk meg. Akárcsak egy ajtó, ami könnyen nyílik a megfelelő kulccsal, az elme is a megfelelő technikával könnyen tud transzcendálni, vagyis túllépni a felszíni aktív szinteken. Az elmének a legegyszerűbb állapota teljesen csendes, akárcsak az óceán mélye. A felszíne pedig hullámzik, akárcsak az óceán felszíne. A TM technikával ezt a függőleges merülést oldjuk meg. Transzcendáljuk, túllépjük a gondolkodás felszíni szintjeit, majd a finomabb szinteket, míg végül túllépjük a finomabb aktivitást is és megtapasztaljuk saját elménk, tudatunk legegyszerűbb állapotát, a tiszta tudatot. Amikor kijövünk meditációból, ez az állapot egy ideig velünk marad, csak úgy, mint amikor fejest ugrunk a vízbe, és vizesen jövünk ki belőle. Napközben is nyugodtabbak, boldogabbak, beteljesültebbek leszünk. A Maharishi által felállított 7 lépéses tanfolyam után már pár nap elteltével "haladó" meditáló lesz. :)

Kérdés küldése: