Hogyan gazdagíthatja a TM az életünket?

tanulmányok, kutatási eredmények összefoglalója

Alább egy áttekintést szeretnénk adni a rendszeres meditáció által életünkben megjelenő jó hatásokról. Talán megválaszolja azt a fontos kérdést, hogy „Mit adhat a TM nekem? Mit kaphatok a meditáció rendszeres, napi kétszer 15-20 perces gyakorlásától?”

És a kutatások szerint úgy tűnik, elég sok mindent!

Komoly egészségügyi hatásoktól, kognitív és intelligenciával kapcsolatos jóhatásokon át, munkahelyi sikerekig, harmonikusabb kapcsolatokig.

Életminőséget javító hatások

Javuló intelligencia – Tanulmányok igazolják, hogy a meditáció javítja a gyakorló kognitív és intellektuális képességeit. „Okosabbá válás”-t különféle intelligencia teszt típusok demonstrálták.
Magasabb tanulmányi átlag - Rendszeres meditáció javítja az iskolai tanulmányi eredményeket (magasabb tanulmányi átlag, kevesebb hiányzás, jobb diplomázási arányok), és ez az oktatás minden szintjére vonatkozik, az alsó tagozattól az egyetemig.
Hatékonyabb munkavégzés – Tanulmányok csökkenő stressz szintet és jobb döntéshozatali képességet mutattak. Ez pedig magasabb hatékonysághoz vezet a munkahelyen kis- és nagyvállalatoknál egyaránt.
Kreativitás és problémamegoldás – A meditáció az idegrendszerünk magasabb rendezettségi szintjét eredményezi, ami megalapozza a mentális éberséget, kreatív probléma-megoldó képességet és az eredeti gondolatokat.
Magasabb tudatállapotok tapasztalatai - Amíg az áltagos emberi tapasztalat három tudatállapotra korlátozódik (ébrenlét, álmodás, alvás), meditáció gyakorlása négy finomabb létezési állapot tapasztalásához vezet.
Pozitív érzelmek és jólét – Kutatások szerint a meditálók 5x annyi pozitív érzelmekkel kapcsolatos agyhullámokat mutatnak (mint szeretet, boldogság, és jólét érzése)
Cégvezetők és menedzsment – Működik-e a meditáció az üzleti életben? Ajánlások Ray Dalio-tól Szílícium-völgyig, Fortune 100 listás cégektől a Harvard Üzleti Iskoláig.
Személyes kapcsolatok – A növekvő boldogság és csökkenő stressznek köszönhetően már 3 hónap TM gyakorlás jelentős javulást hoz a szakmai és személyes kapcsolatainkban.
Párkapcsolatok - Locke-Wallace házassági skálán hosszú távon a TM-es csoportban jelentősen magasabb kapcsolati megelégedettséget mértek.
Élethossz – Szív és érrendszeri betegségséggel diagnosztizált páciensek körében végzett tanulmány szerint a rendszeres gyakorlás a végzetes kimenetelű szívrohamok előfordulását 48%-kal csökkenti.
Terhesség – Milyen hatással van a meditáció az édesanyára és az újszülöttre? Csökkenő fáradság, kiegyensúlyozottabb babavárás. Nyugodt és boldog babák.
Agyhullám-koherencia - Meditáció növekvő koherenciát (harmonikusabb, hatékonyabb agyi tevékenység) eredményez a homloklebenyben különféle feladatokban és csukodt szemmel is.
Jó alvás – Alacsonyabb stressz szint jobb alvást jelent. Rendszeres, legalább napi 2x-i meditáció egy természetes otthoni gyógymód a krónikus álmatlanságra.
Kiengedés – Meditáló főiskolai diákoknál alacsonyabb vérnyomást, csökkent pszichológiai stresszt találtak a magas vérnyomásos rizikócsoportokban.
Csodálatos bőr – A hormonális szintek egyensúlyban tartása és a stressz radikális csökkentése több más jó dolog mellett szép bőrt és sugárzó megjelenést eredményez.

Orvosi kutatások – megelőzés és hatások különböző betegségekre

Stressz és szorongás nélkül – Egy kiegyensúlyozottabb idegrendszer és hormonális szintek megszűntetik a túlzott és felesleges "üss vagy fuss" testi reakciókat, természetesen egy nyugodtabb élethez vezet.
Szívbetegségek – Több különböző szív és érrendszeri betegségnél tapasztalható javulás. 30%-kal csökken a szívrohamok előfordulási aránya, és szívrohamok által okozott halálozások 48%-kal
Vérnyomás normalizálása – A TM átlag 7 HGmm-rel csökkenti a vérnyomást. Ebből következően jelentősen csökkenti a szívrohamok, aneurizmák, érrendszeri károsodás, és vesebetegségek kialakulását.
Immunrendszer – Az immunrendszer erősítésével a rendszeres TM gyakorlás erősíti a test ellenálló képességét
Daganatos betegggondozás – Transzcendentális Meditáció és a jóga gyakorlatok az elérhető egyik leghasznosabb nem invazív kiegészítő terápia daganatos megbetegedéseknél
Autizmus spektrum zavar – Az elme lecsendesedésének elsajátítása egy természetes, könnyed módon segíti a gyakori intenzív reakciókból egy boldogabb, könnyebben beilleszkedő személyiség kialakulását
Alkohol, nikotin és drog – Rendszeres meditálás csökkenti az alkohol, a dohányzás és a drogfüggőséget. Rendszeres gyakorlással természetesen erősödik az önmegtartóztatás.
Depresszió és kiégés – Egy érdekes, tanárokon végzett tanulmány megerősítette, hogy a meditáció jelentősen csökkenti a munkavégzéssel kapcsolatos stresszt, kiégési állapotokat, és különböző depressziós tüneteket
Evésproblémák – Kutatási eredmények szerint a meditáció segít az evési rendellenességek leküzdésében. Mint a legtöbb függőségi probléma az evésproblémákat is sokszor a stressz idézi elő.
Dohányzás – Komoly tanulmányok mutatják, hogy a dohányosok 50%-a 2 éven belül, miután elkezd meditálni abbahagyja dohányzást(megjegyzés: kb 3x hatékonyabb, mint a legtöbb terápia)
Sclerosis multiplex - Meditálás csökkenti az SM rohamokat és segít a kapcsolódó tünetek enyhítésében (gyengeség, zsibbadás és homályos látás)
Alkoholizmus – Összehasonlító tanulmányok szerint a TM hatása az alkohol fogyasztásra 1,5x-8x akkora volt, mint más programoknak.
Szorongás – Metaanalízis kutatások szerint a szorongásos tünetek, pánikrohamok, harag és feszültségi állapotok gyorsan és jelentősen csökkennek a meditációs gyakorlás első néhány hetében.
PTSD (pszttraumás stressz szindróma) – Kongói menekülteknél mindössze 10 nap TM gyakorlás után PTSD tünetek (depresszió, álmatlanság, félelem stb) 30 ponttal csökkentek az alap szinthez képest
ADHD (hiperaktiv figyelemzavar) – TM legalább 5 különböző hiperaktív tünettől segít megszabadulni (beleértve a fókuszáló képesség hiányát, alvásproblémákat, depressziót)